Drodzy Rodzice!

W grupie II i III, wspierając działania promujące czytelnictwo, Pani Agnieszka realizuje projekt podczas, którego będą czytane bajki terapeutyczne M. Molickiej. Po zapoznaniu się z opowiadaniem zachowania bohaterów, przeżywających różne sytuacje stresujące, następnie będą omawiane z dziećmi i przedstawiane na wykonywanych rysunkach. Projekt ten ma na celu zmniejszenia lęków u dzieci, zmianie sposobu myślenia o sytuacji trudnej, oswojenie się z nią lub znalezienie pomysłu na jej zrozumienie.

 KRÓTKI OPIS ZAŁOŻENIA INNOWACJI:

Bajki terapeutyczne są utworami adresowanymi do dzieci, głównie w wieku 4-7 lat, w których świat jest widziany z dziecięcej perspektywy, a ich celem jest uspokojenie, zredukowanie problemów emocjonalnych i wspieranie we wzroście osobistym. Fabuła bajki terapeutycznej dotyczy różnych sytuacji wzbudzających lęk, a głównym bohaterem jest małe zwierzątko lub dziecko czy zabawka, z którym słuchacz (czytelnik) może się identyfikować. Cechą charakterystyczną wszystkich bajek terapeutycznych jest to, że bohater bajkowy znajduje się w trudnej sytuacji i przeżywa lęk, a wprowadzone postacie umożliwiają redukcję tego lęku. Bohater uczy się różnych sposobów jego przezwyciężenia. Nabycie nowych kompetencji prowadzi do zmiany w przeżywaniu i do zmiany w zachowaniu. W narracji bajki terapeutycznej zastosowano następujące sposoby oddziaływania na bohatera bajkowego:

  1. Konkretyzację i racjonalizację doznawanych lęków, które dokonuje się poprzez pokazanie dziecku, jakie osoby, przedmioty czy sytuacje go wywołują. Uświadomienie sobie przyczyn i skutków wpływa na racjonalne działanie. Bohater bajkowy prezentuje wzory zachowań umożliwiające skuteczne działanie. Czytelnik czy słuchacz uczy się poprzez to radzenia sobie w nowej, trudnej sytuacji.
  2. Wzmacnia poczucie własnej wartości i uczenia pozytywnego myślenia - dokonuje się poprzez nagradzanie bohatera za skuteczność zachowań.
  3. Powtarzanie bodźców lękotwórczych, które powoduje proces "odwrażliwienia" - poprzez bajki terapeutyczne dzieci oswajają się z sytuacjami, osobami czy przedmiotami wywołującymi lęk. Redukcja lęku występuje na skutek częstego kontaktu z bodźcami o średniej sile, w efekcie reakcja na niego znika.
  4. Łączenie bodźców lękotwórczych z przyjemnymi emocjami, co w efekcie prowadzi do wyobrażenia sobie bodźców lękotwórczych bez doznawania lęku i nie przenoszenia do na realne sytuacje życiowe.

W środę 10 listopada o symbolicznej godzinie 11:11 nasze przedszkole weźmie udział w kolejnej edycji akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła do hymnu”. Podobnie jak w ubiegłych latach wspólnie odśpiewamy hymn narodowy (każda grupa po jednej zwrotce). 

ZAPRASZAMY NA KONSULTACJE TELEFONICZNE Z WYCHOWAWCZYNIAMI GRUP 

GRUPA I „OGNIKI” - ŚRODA: 12.00 – 12.30 

GRUPAII „MOTYLKI” - PONIEDZIAŁEK: 12.00 – 12.30 

GRUPA III „MYSZKI” - PONIEDZIAŁEK: 10.30 – 11.00 

GRUPA IV „SKRZATY” - PIĄTEK: 11.00 – 11.30 

TELEFON 33 8171363 wew. 26

Cała Polska Czyta Dzieciom

W środę 26 maja rozpoczął się Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom pod hasłem: „Lubimy czytać polskich autorów”. Potrwa do 2 czerwca. Wydarzenia związane z tygodniem czytania dostępne na stronie głównej www.calapolskaczytadzieciom.pl

Zapraszamy

Zachęcamy do przeczytania swojemu dziecku opowiadania, bajki lub wiersza. Będziemy opowiadać o bohaterach w przedszkolu.

Od września nasze przedszkole wyposażone będzie w pracownię klocków edukacyjnych LEGO® Education, które zakupiła Gmina Wilkowice.

Na warsztatach prowadzonych przez Panią Beatę, w których uczestniczyłyśmy 29 i 30 czerwca dowiedziałyśmy się, jak przekształcić zabawki w pomoce dydaktyczne, które rozwijają kompetencje techniczne, matematyczne, społeczne, emocjonalne i językowe, będą ciekawym i kreatywnym dodatkiem do realizowanych w naszym przedszkolu zajęć.