Dobrowolne ubezpieczenie EDU Plus - grupowa umowa ubezpieczenia z początkiem odpowiedzialności InterRisk S.A. Vienna Insurance group od 01.09.2023r. do 31.08.2024r. - to ochrona 365 dni, 24 godziny na dobę, na całym świecie, pełna obsługa polisy - odbiór zgłoszeń z placówki. Zakres/rodzaje świadczeń i sumy ubezpieczenia ::pobierz::
Instrukcja aktywowania:
Pomoc: https://pomoc.wolterskluwer.pl/wp-content/uploads/2020/11/iPrzedszkole-Panel-Rodzica.pdf
1---konta dostępu
strona www: iprzedszkole.progman.pl
nazwa przedszkola: p_wilkowice
użytkownik: rodzic_999999 (indywidualna inf. otrzymana w mailu)
hasło: . . . . . . . . (indywidualna inf. otrzymana w mailu)
po zalogowaniu należy akceptować (u dołu strony) regulamin.
2--- Przechodzimy do zakładki >profil< należy wpisać swój adres e-mail. Umożliwi to szybkie otrzymywanie informacji o zmianach na koncie opłat za przedszkole.
3---W zakładce >więcej<po wybraniu z rozwijanej listy >pomoc< znajdziemy prostą instrukcję obsługi programu dla rodziców.
4--- Należności
widoczne na stronie głównej sumują pobyt i żywienie, dając mylny obraz.
Aby zobaczyć poprawne kwoty do zapłaty wybieramy zakładkę >należności< ; „koszty stałe” oznaczają opłatę za pobyt.
Również zakładki >wzór przelewu< i >wydruk przelewu< pozwalają dowiedzieć się (upewnić się) na jaki numer konta bankowego należy wpłacić podaną kwotę należności.
5--- Usprawiedliwienia
zgłaszanie nieobecności dokonujemy w Programie iPrzedszkole w zakładce >obecności< . Pomimo, że system sugeruje wybór różnych posiłków, możliwe jest usprawiedliwienie tylko całego dnia. Spóźnienia zgłaszamy więc drogą tradycyjną. Przypominam, że usprawiedliwienia przyjmowane są najpóźniej do godz. 9:00 danego dnia.
6--- Księgowanie wpłat
wpłaty rodziców nie księgują się automatycznie na konto dziecka w iPrzedszkole. Wpłaty z wyciągów bankowych są księgowane ręcznie, po uzgodnieniu z bankiem i biurem finansowym, od dokonania wpłaty może minąć kilka dni, aby zmienił się status płatności
Zapraszamy 5 września na godz. 16:30 na zebranie z rodzicami, podczas którego przedstawione zostaną sprawy organizacyjne. Zapraszamy
Dyrektor przedszkola oraz Nauczycielki
Adaptacja w przedszkolu to burzliwy czas i ciężko stwierdzić kogo ta burza dosięga najbardziej – dziecko, rodzica czy nauczyciela. Warto więc zastanowić się jak zaplanować pierwsze dni w przedszkolu, by były one opłakane minimalną ilością łez dziecka i rodzica. Maluszki płaczą, całkiem sporo i są w ogromnym szoku, bo to nie mama ani tata ociera ich łzy. Histeria przybiera różne oblicza: czasem przechodzi w bunt, czasem w próbę ucieczki z sali lub błagania o powrót mamy. Może się zdarzyć, że w pierwszych dniach pobytu w przedszkolu dziecko nie będzie miało apetytu, będzie płaczliwe i będzie tęsknić do domu. To się zdarza. Nauczyciele w przedszkolu doskonale sobie z takimi sytuacjami radzą. Również rodzice bywają przerażeni – nie każdy to okazuje, ale często widzimy, że rodzice naprawdę ciężko znoszą pierwsze przedszkolne rozstanie z dzieckiem.
Jak więc ułatwić wszystkim te chwile? Oto kilka rad:
- przygotuj dziecko: mów o przedszkolu, odwiedzaj je, pokaż plac zabaw, poznaj kolegów, którzy też idą do tej samej grupy, jeśli to możliwe;
- mów językiem pozytywów: życz dziecku dobrej zabawy w przedszkolu, miłego dnia, zachęć do zbudowania wielkiej wieży z klocków. Unikaj komunikatów, które budują strach albo przekonanie, że przedszkole to nieprzyjemne, groźne miejsce: “Nie bój się”, “Przykro mi, ale muszę iść”, “Dasz sobie radę”, unikaj smutnego, rozżalonego tonu – staraj się przenieść na dziecko entuzjazm, pozytywne emocje, radość;
- daj czas: na rozmowę przed przedszkolem, na uspokojenie się w domu, na wybranie zabawki do przedszkola, spokojne ubranie się, na zapomnienie czegoś z domu i powrót po to;
- staraj się przed samym wejście do sali załatwić sprawy w miarę sprawnie: krótko pożegnaj się z dzieckiem, przekaż je nauczycielowi, idź – nie obawiaj się, wszystko będzie dobrze!
- to bardzo ważne, by dziecko weszło do sali na własnych nogach, a nie na rękach rodzica. Moment „wyrywania dziecka” z objęć jest nieprzyjemny dla każdej ze stron – dziecka, rodzica i nauczyciela;
- dotrzymuj umów, nie oszukuj: nie uciekaj, gdy coś odwróci uwagę dziecka, nie oszukuj “Pójdę do samochodu i zaraz wracam” – dziecko Ci ufa, dzięki temu, czuje się bezpiecznie – niech tak zostanie;
- buduj rutynę poranną: dzięki temu unikniecie wielu stresów, dziecko będzie wiedziało co zaraz nastąpi i będzie na to lepiej emocjonalnie przygotowane, możecie np. żegnać się zawsze w ten sam sposób “Buziak, przytulas i czas na zabawę!”;
- daj dziecku “kawałek domu” – dzięki ulubionej zabawce dziecko poczuje się lepiej;
- zaufaj nauczycielowi
Co powinno umieć dziecko przed pójściem do przedszkola?
- Ważnym elementem, ułatwiającym dziecku proces adaptacji, jest nauczenie go czynności samoobsługowych. 3-latek powinien umieć samodzielnie jeść, umyć ręcei buzię, ubrać się i sygnalizować swoje potrzeby. Nauczyciele zawsze dzieciom pomagają, ale ważne jest, by dziecko samo próbowało, nie czekało, aż ktoś zrobi to za nie.
- Tych czynności dziecko musi nauczyć się w domu, najłatwiej przez wykonywanie ich z rodzicami czy rodzeństwem. Dla dzieci to wielka frajda, gdy coś im się samodzielnie uda i mogą się tym pochwalić.
Uprzejmie prosimy rodziców o wyposażenie dzieci (w miarę możliwości) w przybory niezbędne do zagwarantowania higienicznych warunków pobytu dziecka w przedszkolu oraz przyniesienie rzeczy służących do twórczej aktywności, rozwijania sprawności manualnej i zdolności artystycznych dzieci.
Wyprawki dla poszczególnych grup znajdują sią w Zakładce:
https://www.przedszkole-bystra.pl/strefa-rodzica/grupa-1/24-informacje-grupa-1/47-informacje-grupa-1
https://www.przedszkole-bystra.pl/strefa-rodzica/grupa-2/28-informacje-grupa-2/43-informacje-grupa-2
https://www.przedszkole-bystra.pl/strefa-rodzica/grupa-3/29-informacje-grupa-3/44-informacje-grupa-3
https://www.przedszkole-bystra.pl/strefa-rodzica/grupa-4/30-informacje-grupa-4/45-informacje-grupa-4
Wyprawka dla przedszkolaka jest nieobowiązkowa, jednakże wszystkie te przedmioty oraz przybory są wykorzystywane przez dzieci i niezbędne do wykonywania zadań w ramach zajęć w przedszkolu. Pragniemy dodać, że „dobrowolne środki” są ogromnym wsparciem dla działalności statutowej przedszkola.
Serdecznie dziękujemy za pomoc i wsparcie :)
Strona 4 z 8